100e ondernemer vestigt zich in Dockwize

De 100e ondernemer heeft zich gevestigd in innovatiehub Dockwize. Startup ‘Stokpaard’, dat akoestische wandobjecten maakt, nam intrek in één van de loodsen van Dockwize. Het bedrijf kreeg een officiële plaquette uitgereikt tijdens de jaarlijkse Showcase op 25 juni.

Stokpaard
Volgens Stokpaard moeten akoestische wandobjecten niet alleen zorgen voor een goede akoestiek, maar mogen deze ook gezien worden en visueel aantrekkelijk zijn. De wandobjecten die het bedrijf maakt zijn daarom eerder kunstwerken dan praktische oplossingen. “Een combinatie van natuurlijke kleuren en structuren en een geluidsabsorberende werking zijn waar de objecten uit bestaan. De panelen worden op maat gemaakt en specifiek ontworpen voor de ruimte waar deze komen te hangen”, aldus Miriam de Vos – één van de drie eigenaren van Stokpaard. Het bedrijf heeft grootse plannen en ambities en heeft mede daarom gekozen zich aan te sluiten bij Dockwize. Tussen andere startende en groeiende bedrijven hopen zij hun onderneming verder uit te bouwen.

Over Dockwize
Bijna negen jaar geleden startte Dockwize, toen nog DOK41, met het aanbieden van werkplekken en kantoren aan innovatieve startende ondernemers. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot een organisatie zich niet alleen richt op startende ondernemers, maar ook op MKB, corporates en studenten. Naast huisvesting worden tevens startup- en innovatieprogramma’s aangeboden, worden ondernemers gematcht met elkaar, studenten en andere professionals en worden vele netwerkevents georganiseerd. Ook wordt directe toegang geboden tot innovatiefinanciering (Impuls Zeeland) en kennis & onderzoek (HZ). Door deze uitbreiding van de dienstverlening, hebben in de afgelopen 2,5 jaar ruim 600 studenten en bijna 250 ondernemers de startup- en innovatieprogramma’s van Dockwize doorlopen.

Showcase
De bekendmaking van de 100e ondernemer vond plaats tijdens de jaarlijkse Showcase. Gedurende het evenement kregen programmadeelnemers een podium zichzelf te presenteren aan een breed publiek. Daarnaast konden deelnemers in gesprek met de betrokken programmacoaches en gaf keynote Dado van Peteghem een bevlogen lezing over Corporate Venturing. Het event trok dit jaar 150 bezoekers die na afloop van de Showcase aansloten bij de Zomerborrel: een netwerkborrel met muziek en entertainment.