Matchmaking Bootcamp

De wereld wordt steeds slimmer, technologie staat niet stil en de manier waarop bedrijven samenwerken verandert. Is jouw organisatie op zoek naar nieuwe manieren om producten en diensten te verbeteren? Staat jouw organisatie open voor innovatie en investeren in de toekomst? Organiseer dan in samenwerking met Dockwize een Matchmaking Bootcamp!

Tijdens de Matchmaking Bootcamp worden vraagstukken binnen jouw organisatie gepresenteerd in de vorm van pitches. Na deze pitches vormen studenten, startups en medewerkers van jouw bedrijf die deelnemen aan de bootcamp teams rondom deze thema’s. De bedoeling is dat zij ideeën genereren als oplossingen voor de vraagstukken. Tijdens deze Bootcamp staat scouting van ideeën en ideegeneratie centraal.

De uitkomst van deze Bootcamp kan worden door vertaald in een Challenge programma. Tijdens het Challenge programma wordt er in 3 maanden tijd verder gewerkt aan de beste ideeën die bij de Bootcamp zijn gekozen. Het gaat in deze periode vooral om het valideren en testen van de haalbaarheid van deze oplossingen bij klanten of eindgebruikers. In wekelijkse sessies werken teams aan hun waardepropositie, ontwikkelen hun minimum viable product en toetsen hun oplossing met verschillende stakeholders. Ze focussen op hun verdienmodel en waardemodel en werken aan hun verhaal om de doelgroep te overtuigen. Dit resulteert in een onderbouwde en gedragen businesscase en pitch voor de jury. Tijdens de Showcase presenteren de teams hun plannen en kiest de jury de winnaar(s).

Een voorbeeld van een Challenge is de Delta Water Challenge.

Meer informatie

Heeft jouw organisatie interesse in een Matchmaking Bootcamp? Neem dan contact op met Marlon Baarends-Schroevers om de mogelijkheden te bespreken.

Card image cap

Details

Van vraagstuk naar innovatieve oplossing

  • Op aanvraag

Prijs op aanvraag

Programmateam

Marlon Baarends

Dockwize

Marjolijn Sponselee

Dockwize