Dit is een belangrijke vraag om jezelf te stellen. Hoe je bedrijf in de markt staat, is één van de grootste redenen dat stakeholders en klanten kiezen voor jouw product of dienst in plaats voor die van een ander. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf en aanbod opvalt tussen alle anderen? In dit onderdeel van Jouw programma behandelen we de volgende onderwerpen, die we volledig afstemmen op jouw unieke situatie.
Positioneren kan je leren
Anders zijn is niet zo moeilijk. Maar zorgen dat je relevant bent voor je doelgroep is al een stuk moeilijker. Het is belangrijk dat je doelgroep je op de juiste waarde kan schatten. Welke betekenis hangt er aan ‘anders zijn’ en hoe maak je jezelf op de juiste manier zichtbaar op de markt? En hoe blijf je onder dat alles toch jezelf?
Je waardepropositie: kort en krachtig vertellen wat jij betekent voor je klant
Je klant moet weten wat jij voor hem kan betekenen. Het liefst zo kort en duidelijk mogelijk. Dus is het tijd om lef te tonen! Kan jij kort en krachtig zeggen waar het op staat? Wat jouw aanbod voor je klant betekent? Welke voordelen je klant ervaart? Leer je waardepropositie messcherp te krijgen.
Wees je concurrentie voor!
Ondernemers die hetzelfde doen als jij, zijn algauw een concurrent. Maar een bedrijf kan ook iets heel anders verkopen dan jij – en toch je concurrent zijn. Want wat als je klant kan kiezen uit heel andere alternatieven? En wat gebeurt er als je afhankelijk bent van één leverancier of grote klant? In dit onderdeel van Jouw programma ga je aan de slag met het verstevigen van jouw onderscheidend vermogen.
Wanneer je dit onderdeel van Jouw programma hebt doorlopen dan...
Benieuwd of dit onderdeel jou verder kan helpen?
Plan dan je persoonlijke intakegesprek in met een van onze coaches.
Plan jouw intakegesprek in!
•••
Zijn programma
Lees hier het verhaal van Nathan Traas van Fytekpro SportsLab: www.dockwize.nl/nathantraas