Een onuitwisbare indruk bij de gast voordat ze in Zeeland zijn, dat willen Recranet en Conniption bereiken

De twee jonge Zeeuwse bedrijven hebben een systeem ontwikkeld dat recreatieondernemers helpt hun dienstverlening te verbeteren. De twee bedrijven koppelen het reserveringssysteem en de telefonie van verhuurders, hotels, campings en bed & breakfasts.

De gastheer of –vrouw ziet in het reserveringssysteem meteen alle benodigde informatie als een toerist belt. “Het geeft klant een gastvrij gevoel als ze direct persoonlijk te woord gestaan worden. Ze hoeven geen reserveringsnummer paraat te hebben’’, licht Mark Minnaard van Conniption toe.

Recranet, gevestigd in de innovatiehotspot van Dockwize, ontwikkelde ‘Recranet Booking’; een innovatief online reserveringssysteem dat zich sterk onderscheidt van conventionele reserveringssoftware. Eigenaar Milko van Sighem: “De grootste ergernis voor recreatieondernemers is dat systemen en processen niet goed met elkaar samenwerken, zoals de website met het reserveringssysteem, maar ook de koppeling met hardware zoals slagbomen. Recranet faciliteert alles onder één dak zodat website, reserveringssysteem en alle koppelingen naadloos op elkaar afgestemd zijn". Ook het telefoniebedrijf Conniption heeft zijn sporen verdiend in de recreatiewereld: het bedrijf begeleidde talloze ondernemers met de omschakeling van ISDN-telefoonlijnen naar VoIP telefonie oftewel bellen via internet. 

Meerdere toeristische organisaties hebben al ervaring opgedaan met het hun systeem en de ervaringen zijn erg positief. Recranet en Conniption houden informatiebijeenkomsten voor recreatieondernemers, o.a. in Vlissingen, zie Recranet.com voor meer informatie. Op 27, 28 en 29 november presenteren ze hun nieuwe product samen op de Recreatievakbeurs in Hardenberg.