Terugblik Dockwize Student Bootcamp

Pure Stamp wint Pitch Battle Dockwize Student Bootcamp

Afgelopen week deden 184 tweedejaars studenten van de HZ University of Applied Sciences (HZ) van diverse opleidingen mee met de Dockwize Student Bootcamp. Pure Stamp wint de afsluitende Pitch Battle, met groene stampertjes voor glazen om te gebruiken in de horeca.

Met een overtuigende pitch en duurzaam product wat goed aansluit bij het thema maatschappelijk verantwoord ondernemen wist Pure Stamp de jury te overtuigen. Ze versloeg 23 teams tijdens de afsluitende Pitch Battle op vrijdag 30 augustus in het Atrium van de HZ. 4 dagen lang gingen teams van studenten aan de slag om hun eigen onderneming op te zetten. Ze werkten aan een eerste businessmodel en eenvoudig prototype, bijgestaan door een businesscoach van Dockwize.

Thema

Het thema van de bootcamp was maatschappelijk verantwoord ondernemen. De uitdaging hierin was het creëren van een product of dienst die echte waarde biedt aan onze wereld, of waar onze samenleving of stad beter van wordt.

Jury

De jury, bestaande uit Thomas Siahaya (oud Kickstart programma deelnemer met zijn initiatief Lekkerder bij de boer), Evelyne Schoe (eigenaar Inspire & Result en Regiomanager Jong Ondernemen) en Marlon Barends (Manager Startup-&Innov.programma’s Dockwize) beoordeelden de opdrachten en ideeën van de studenten onder andere op samenwerking, aansluiting thema en uitvoering pitch.

Stimuleren ondernemerschap

De Student Bootcamp is onderdeel van de leerlijn student ondernemerschap dat HZ in samenwerking met Dockwize heeft ontwikkeld. Een unieke samenwerking en waardevol traject dat studenten in staat stelt zich gedurende hun studie (2e, 3e en 4e jaar) te ontwikkelen op het gebied van ondernemerschap en innovatie. De minor Innovative Entrepreneurship, is ook een voorbeeld hiervan en start deze week bij Dockwize, waarin derdejaars studenten hun onderneming verder kunnen uitwerken.

•••