Wie gaat de Yara challenge aan?

Yara en Dockwize dagen jou uit: heb jij een oplossing voor één van de uitdagende vraagstukken?

In samenwerking met Dockwize daagt Yara bedrijven en experts uit om met oplossingen te komen voor twee van hun uitdagingen. Uitdagingen die ze zelf al deels zijn aangegaan, maar nog zonder het gewenste resultaat. Denk jij te weten hoe het wél kan slagen? Dan gaan er heel wat deuren voor je open.

Yara Good Housekeeping challenge

De eerste uitdaging die Yara wil oplossen is de Yara Good Housekeeping challenge. Het doel van deze challenge is dat Yara binnen 1 jaar het best opgeruimde fabrieksterrein van de Zeeuwse industrie heeft en daarmee de veiligheid op haar terrein optimaliseert. Dus zonder rondslingerend afval, overvolle containers, onopgeruimde gemorste grondstoffen en niet gemelde beschadigingen.

Klinkt prima te doen, totdat je beseft dat Yara zo’n beetje de omvang van een compleet dorp heeft en er dagelijks vele honderden medewerkers, contractors, gasten, scholieren en ingeleend personeel uit alle disciplines, opleidingsniveaus, nationaliteiten en culturen rondlopen. De uitdaging is om eigenaarschap bij alle betrokken te creëren, stimuleren en verhogen.

Naar de Yara Good Housekeeping challenge

 

Yara Dust-free loading challenge

De tweede challenge is de Yara Dust-free loading challenge. Hierbij is de vraag hoe Yara het zichtbare stof dat vrijkomt bij bulk kunstmestverlading naar schepen naar nul kan brengen. Bij de verlading komt namelijk altijd een kleine hoeveelheid ureumstof vrij. Het stof op zich is niet schadelijk voor de volksgezondheid, maar wel onwenselijk voor medewerkers en omwonenden.

Als je bedenkt dat Yara aan de kades in Sluiskil miljoenen tonnen product per jaar verlaadt en het om ruim 8.000 kilo korrels per minuut gaat, krijg je een idee van de omvang van deze challenge. Tel daar de 25 overige laadlocaties van Yara wereldwijd bij op en je hebt een aardige klus te klaren.

Naar de Yara Dust-free loading challenge

 

Enorme kans voor degene met dé oplossing

Denk jij dé manier te weten hoe je Yara kunt helpen een van deze twee doelen te bereiken? Dan is dit voor jou een enorme kans. Niet alleen kun je samenwerken met 1. Innovatiehub Dockwize en 2. Yara, een van de grootste bedrijven in de Zeeuwse industrie, je kunt ook profiteren van hun kennis, middelen, budget en netwerk. Je krijgt de kans om jouw idee groots uit te werken binnen Yara en wellicht via hun netwerk ook bij andere bedrijven. En is het een succes, dan schreeuwt Yara dat graag van de daken; lees: free publicity.

Wil jij meer informatie over deelname aan de YARA Challenges? Meld je dan hier aan voor de online informatiebijeenkomst op [Datum] van 00:00 tot 00:00!

Durf jij de challenge aan?

Ben je overtuigd dat jij dé oplossing hebt? Durf jij de challenge aan? Stuur dan uiterlijk 1 maart jouw pitch in via Dockwize.

Check hier de Yara Challenges

 

perskit